onsdag 11 juli 2012

Sinne för kläder

Vi sorterar kläder. Stora högar från kusinerna Ella och William. Moa viker fint och lägger in i sin garderob. Sen viker hon några kläder till Ellen också, och lägger i hennes garderob. Så ibland vet jag inte alls vad det är för kläder, innan jag ens sett dem är de placerade i garderob eller byrå. Blandade med gamla kläder, andras kvarglömda kläder och älskade men utplockade för små kläder som smugit sig in i garderoben igen.

Jag pustade lite och frågar Moa var den här tröjan kan tänkas komma ifrån. Hon tittar lite konstigt på mig, som om jag skojar, och säger förvånat; "men mamma, har du inte luktat på den?". I klarspråk; använd dina sinnen människa.

"Luktar den vind kommer den från vinden. Luktar den Ella kommer den från Ella. Och luktar den oss har den varit här hela tiden!"

Enkelt.

Inga kommentarer: