lördag 17 mars 2012

Vadå assistent?

Precis kommit i säng efter en eftermiddag och kväll med besök av en av mina allra bästa vänner och hennes sambo. Så härligt med massa lek för barnen, tusen klappar på dom nya lammungarna och lite vin till middagen.

När dom åkte hem tänkte jag gått raka vägen till sängen. Strunta i efterrättsskålarna på vardagsrumsbordet. Vi tar det i morgon tänkte jag. Så där som det är lätt att tänka efter en trevlig kväll. Så lätt att tänka eftersom jag helt obegripligt plötsligt glömt bort att vi har en assistent som sitter vid vårt vardagsrumsbord varje natt. En assistent som kanske inte vill ha smält glass och halvätna jordgubbar i sin näsa hela natten.

Så jag tog undan vinglasen och skålarna. Satte fram handspriten och kommunens arbetspärm istället. Å så filten och lådan med pulverkaffe. Sen gick jag till köket och blandade medicinerna. För dom höll jag också på att glömma. Det kändes faktiskt lite skönt.

Inga kommentarer: